دست نوشته خبری

ساخت وبلاگ

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز جمعه به مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا در مورد باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

این در حالی است که مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه نتیجه بخش نبود؛ با این حال دو طرف گفته اند که پیشرفت هایی در مذاکرات داشتند.

آقای کامرون از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است شیوه "زندگی کن و بگذار زندگی کنند" را در پیش گیرند، تا بریتانیا بتواند در اتحادیه اروپا باقی بماند.

کامرون و ۲۷ رهبر دیگر اتحادیه اروپا در اجلاسی دو روزه در بروکسل حضور دارند که تمرکزش بحران ورود مهاجران به اروپا و عدم خروج بریتانیا از این اتحادیه است.

به گفته آقای کامرون "زمان بررسی جایگاه بریتانیا در اروپا فرارسیده است، اگر ما بتوانیم به توافقی برسیم که مردم بریتانیا را به حمایت از عضویت در اتحادیه تشویق کند، فرصت حل این مشکل را خواهیم داشت."

وی در ادامه گفت "سیاست زندگی کن و بگذار زندگی کنند" به بریتانیا و دیگر اعضای اتحادیه اجازه نرمش در شیوه های حکومت در داخل کشور می دهد، تا هنوز بتوانند عضو اتحادیه باقی بمانند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 216 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:13

سایت گیزمودو که اخبار حوزه تکنولوژی و کامپیوتر را منتشر می کند، گزارش شبکه فرانس ۲۴ را از یک گاف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازنشر کرده است.

به نوشته این سایت، صدا و سیما تصاویری را از آنچه عملیات یک "تک تیرانداز" حزب الله لبنان خوانده بود، پخش کرده بود که به گفته صدا و سیما، این تک تیرانداز توانست طی کمتر از دو دقیقه، شش نیروی داعش را با استفاده از سلاح "آرش" بکشد.

تصاویر منتشر شده در صدا و سیما در سایت های اینترنتی ایرانی با عنوان "شکار شش داعشی در دو دقیقه توسط تک تیرانداز حزب الله + فیلم" نیز منتشر شد.

اما در سایت گیزمودو آمده است که این تصاویر، در اصل مربوط به بازی کامپیوتری "نشان افتخار" یا Medal of Honor است که یک شرکت آمریکایی در لس آنجلس آن را تهیه کرده و داستان آن را نیز استیون اسپیلبرگ ساخته است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 222 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:13

عربستان سعودی روز جمعه گفت توافق های ۴ میلیارد دلاری برای حمایت و تجهیز ارتش لبنان را در واکنش به حمایت بیروت از تهران، به حالت تعلیق در می آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام غیرمنتظره ریاض را خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داده است.

تصمیم ریاض پس از آن اعلام شد که وزیر امور خارجه لبنان از پشتیبانی از یک بیانیه علیه ایران در دو نشست وزیران خارجه کشورهای عرب و اسلامی خودداری کرد.

عربستان سعودی و ایران در حال حاضر تقریبا سیاست های خلاف منافع همدیگر را در خاورمیانه دنبال می کنند.

تنش های این دو کشور بر سر سوریه، یمن، عراق، لبنان و بحرین افزایش یافته و با اعدام اخیر یک روحانی شیعه در عربستان و همچنین مرگ چند صد زائر ایرانی در جریان مراسم حج، به اوج خود رسیده است.

عربستان در یک توافق ۳ میلیارد دلاری متعهد شده بود که تجهیزات فرانسوی برای ارتش لبنان بخرد و در توافقی دیگر به ارزش یک میلیارد دلار، قول حمایت از پلیس لبنان را داده بود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 207 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:13

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و همسرش میشل اوباما روز جمعه در مراسم آخرین ادای احترام به قاضی آنتونین اسکالیا، یکی از قضات دیوان عالی آمریکا شرکت می کنند.

پیکر قاضی اسکالیا پیش از مراسم خاکسپاری، در ساختمان دیوان عالی کشور مورد آخرین ادای احترام مقام ها و مردم قرار می گیرد.

قاضی اسکالیا روز شنبه گذشته در ۷۹ سالگی درگذشت.

یک سخنگوی کاخ سفید گفت باراک اوباما روند معرفی نامزد جانشین اسکالیا را آغاز کرده است.

سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان در سنا تهدید کرده است که اجازه نخواهد داد جلسه رسیدگی به پیشنهاد باراک اوباما برگزار شود. مک کانل خواهان آن است که رئیس جمهوری بعدی جانشین اسکالیا را تعیین کند.
 

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 290 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:07

بیش از یک ماه بیش، هنگامی که جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی واشنگتن‌پست در ایران به همراه چند زندانی دیگر ایرانی- آمریکایی در آستانه اعلام روز اجرای برجام و لغو تحریم‌ها آزاد شد، کمتر کسی گمان می‌کرد بازداشت و آزادی او در ایران بار دیگر موضوع بحث‌ها و مناظره‌های چهره‌های سیاسی قرار بگیرد.

اما چند شب پیش بحث بر سر مصداق‌های نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی، که پیشتر رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره آن هشدار داده بود، موضوع حضور جیسون رضائیان و آزادی او را مطرح کرد. این هنگامی بود که دو چهره فرهنگی عالیرتبه ایران، که بی‌پروا یکدیگر را "امنیتی" و "بولتن‌ساز" معرفی کردند، در مناظره‌ای در یکی از شبکه‌های تلویزیون ایران، مصداق‌های نفوذ بیگانگان در دستگاه‌های حکومتی را مثال زدند.

حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد در دوره اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر تحریریه روزنامه کیهان، در این مناظره، جیسون رضائیان را فردی معرفی کرد که ابتدا به عنوان خبرنگار معرفی شد، اما بعد معلوم شد که خبرنگار نیست.

صفار هرندی برای تایید سخنان خود، پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران و بهره آن را از سوی آمریکا در ازای آزادی زندانیان آمریکایی، از جمله جیسون، دانست و همین موضوع را دلیلی بر جاسوس و نفوذی بودن او عنوان کرد. به اعتقاد صفار هرندی اگر جیسون رضائیان یک خبرنگار ساده بود و جاسوس نبود، آمریکا حاضر به پرداخت چنین هزینه ای نمی‌شد.

سخنان صفار هرندی در حالی بیان شد که آقای رضائیان در هیچ دادگاهی حاضر به پذیرش اتهام جاسوسی علیه ایران برای ایالات متحده نشد؛ خانواده او و مسئولان روزنامه واشنگتن پست این اتهام را مضحک خوانده و رد کردند و وکیل او نیز هیچگاه این اتهام نپذیرفت. مهمترین موضوع پرونده جیسون رضائیان بازداشت او بدون محاکمه به مدت بیش از یک سال و ادامه بازداشت بدون ابلاغ حکم محکومیت بود، ضمن این که او تا مدتها پس از بازداشت، به وکیل خود نیز دسترسی نداشت.

در حالی که جیسون هیچ امکان دفاعی از خود در رسانه‌ها نداشت، سایت‌ها و روزنامه‌های وابسته به اصولگرایان و حتی برخی از نمایندگان مجلس، پیش از این که دادگاه او برگزار شده باشد، او را محکوم به جاسوسی کردند، موضوعی که صفار هرندی نیز بار دیگر این بار در یک مناظره تلویزیونی با مشاور رئیس جمهوری ایران بیان کرد.

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی، در پاسخ به ادعای جاسوس و نفوذی بودن جیسون رضائیان که صفار هرندی مطرح کرد، گفت که این فرد به دادگاه رفت و هیچگاه حکم این شخص اعلام نشد. مشاور رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که چون حکمی از سوی دادگاه اعلام نشده، نمی‌تواند به جیسون نسبت جاسوس بودن بدهد.

او توضیح داد که تنها اطلاعاتی که از پرونده جیسون وجود دارد، گزارشی است که نهاد دستگیر کننده او در کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه داده و در یک خبرگزاری منتشر شده است. به گفته او دیگران موارد دوازده گانه اتهامی او را تحلیل کردند و از این موارد می‌توان فقط جمع آوری آشکار اطلاعات را فهمید.

به گفته او اگر معلوم شود که جیسون اطلاعات پنهان جمع‌آوری کرده یا تاثیرگذاری بر تصمیمات داشته و دادگاه را این بپذیرد، آنگاه موضوع جالب می‌شود.

آقای آشنا درباره سیاسی کاری در طرح موضوع نفوذ و دستگیری افراد به عنوان نفوذی هشدار داد و گفت "یک زمانی کاری را کردیم و باید توجیه کنیم و برای آن شواهد دست و پا کنیم، یک موضوع است. یک وقت نکند به اسم نفوذ شروع به کار سیاسی کنیم. یعنی با دولتی یا رئیس جمهوری مشکل داریم و از او خوشمان نمی‌آید، به هر دلیلی دنبال چیزی می‌گردیم برای او پیدا کنیم. آن هم برای کسی دنبال بهانه می گردیم که سالها دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و به دستگاه‌های امنیتی همیشه این حرف را می‌زند که بروید راستکی جاسوس بگیرید. خودتان را در واقع معطل امور جزئی نکنید."

اگر چه معمولا در ایران در آستانه برگزاری انتخابات برای افزایش شور انتخاباتی در جامعه بحث‌های سیاسی داغی مطرح می‌شود، اما این نخستین بار است که یک مقام دولتی اتهامات جیسون رضائیان را رد کرده و دستگیری او را غیرمستقیم، بهانه‌ای برای ضربه زدن به دولت از سوی جناح رقیب عنوان کرد.

حسام الدین آشنا این اتهامات را رد کرد، هر چند شاید برخی انتظار داشتند چنین واکنشی در برابر حمله ها به جیسون رضائیان وقتی بیان می‌شد که او هنوز در زندان بود و تحت فشار.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 211 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:07

ایالات متحده آمریکا تحریم ها علیه کره شمالی را افزایش می دهد.

این اقدام به دنبال پرتاب اخیر یک موشک به فضا در کره شمالی صورت گرفت، اقدامی که ناقض تحریم های سازمان ملل متحد بوده است.

باراک اوباما روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن هر کسی در زمینه برنامه های هسته ای، موشکی، حملات سایبری و یا نقض حقوق بشر به کره شمالی یاری رساند، مشمول تحریم های جدید می شود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 189 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:07

همزمان با زمزمه هایی از فروش جنگنده های روسیه به ایران، آمریکا می گوید این تصمیم می تواند به معنای نقض تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است فروش‌ جنگنده‌های "سوخو ۳۰" به ایران باید به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد برسد.

وی گفته است که ایالات متحده مخالفت خود را به اطلاع روسیه می رساند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا از کشورهای پنچ بعلاوه یک خواسته که از ممنوعیت های فروش برخی سلاح ها به ایران باید مطلع باشند.

در روزهای اخیر، رسانه‌های روسی به نقل از روزنامه کامرسانت خبر داده‌اند که ایران به دنبال خرید ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی از روسیه است که فهرست تسلیحات درخواستی ایران قبلا ارسال شده بوده است.

بنا بر این گزارش جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۰ اس‌ام، جنگنده‌های آموزشی پیشرفته یاک-۱۳۰، جنگنده‌های سبک، هلیکوپترهای ترابری ام آی-۱۷ و‌ام آی-۸، سامانه‌ پدافند موشکی ساحلی سیار کا-۳۰۰پی و زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی از جمله موارد فهرست درخواستی ایران است.

رسانه‌های ایران تاکنون درباره این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند اما حسین دهقان پیش از این تایید کرده بود که ایران به دنبال جنگنده‌های سوخوی-۳۰ از روسیه است. او جزئیات بیشتری از تعداد و قیمت جنگنده‌ها ارائه نکرده بود.

دیو ماجومدار در نشریه منافع ملی آمریکا نوشته است خرید هواپیماهای جنگنده جدید بر توانایی نظامی هوایی ایران می افزاید.

این کارشناس نظامی خرید هواپیماهای جدید سوخو توسط ایران را خبر بدی برای رقبای منطقه ای ایران در منطقه ارزیابی کرده است.

قرار بود روز پنجشنبه، ایران اولین محموله سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را از روسیه دریافت کند اما روز گذشته، مقام های روسی گفتند ایران هنوز پول خرید این موشک ها را پرداخت نکرده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 188 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:35

اظهارنظر پاپ فرانسیس درباره یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش تند او را در پی داشت. پاپ بدون نام بردن، به دونالد ترامپ اشاره کرد و این نامزد انتخابات آمریکا هم از سخنان پاپ انتقاد کرد.

روز پنجشنبه، رهبر کاتولیک‌های جهان ساعاتی پس از دعا برای مهاجران مکزیکی که در راه رسیدن به ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند،  بدون نام بردن از فرد خاصی گفت، هر کس بخواهد در امتداد مرزها دیوارکشی کند، "مسیحی نیست."

روی سخن پاپ فرانسیس ظاهرأ دونالد ترامپ داوطلب پیشتاز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه است که وعده اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی از ایالات متحده و ساختن دیوار در امتداد مرزهای مشترک با مکزیک را داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در آخرین بخش از سفر به مکزیک و پس از بازدید از یک منطقه مرزی، در گفت وگو با خبرنگاران در مسیر بازگشت به رم، گفت "کسی که تنها به فکر ساختن دیوار است ... و نه ساخت پل، مسیحی نیست."

دونالد ترامپ، سرمایه‌دار آمریکایی که طبق نظرسنجی‌ها همچنان پیشتاز رقابت‌ها برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات نوامبر است، بلافاصله به سخنان پاپ واکنش نشان داد و گفت " برای یک رهبر مذهبی شرم‌آور است که ایمان کسی را زیر سئوال ببرد."

آقای ترامپ که در یک نشست انتخاباتی در کارولینای جنوبی سخن می‌گفت، افزود "من مفتخرم که یک مسیحی هستم، و به عنوان رئیس جمهوری، برخلاف آنچه اکنون توسط رئیس جمهوری فعلی انجام می‌شود، هرگز اجازه حمله به مسیحیت و تضعیف آن را نخواهم داد."

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وی همچنین گفت "اگر واتیکان از سوی داعش هدف حمله قرار بگیرد، پاپ نظرش را عوض خواهد کرد." یکی از مشاوران ارشد ترامپ هم در توئیتر نوشت که در حال حاضر اطراف خود واتیکان هم دیوارکشی شده است.

منتقدان دونالد ترامپ وی را به نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و نادیده گرفتن شرایط دشوار اقتصادی که مهاجران غیرقانونی با آن روبرو بوده و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، متهم می‌کنند.

با این حال مواضع صریح و تند ترامپ، از جمله در مورد مهاجران غیرقانونی، از دلایل عمده حمایت برخی از او بوده است، که بر این باورند رهبران سیاسی به اندازه کافی از منافع ملی کشور محافظت نکرده اند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 252 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 6:38

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو به درخواست واشنگتن برای هدف قرار ندادن نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا در شمال سوریه پاسخ مثبت داده است.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت این درخواست از روسیه پس از آن مطرح شد که ایالات متحده سال گذشته تصمیم گرفت نیروهای عملیات ویژه خود را به سوریه اعزام کند.

روسیه در شمال سوریه در حال بمباران مواضع گروه های مخالف دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 208 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:18

ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهای دیگری را به فهرست محدودیت اعطای روادید اضافه کرده است.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی آمریکا، کشورهای یمن، سومالی و لیبی نیز به فهرست کشورهایی که در برنامه موسوم به "ویزا ویور" با محدودیت روبرو هستند، اضافه شده اند.

به این ترتیب، افراد مشمول قانون برنامه ویزا ویور که طی پنج سال گذشته به کشورهای ایران، عراق، سوریه، سودان، یمن، سومالی و لیبی سفر کرده‌اند، برای ورود به آمریکا باید تقاضای روادید کنند.

به دنبال حملات سال گذشته در پاریس و حمله یک زوج پاکستانی تبار(سید رضوان فاروق که شهروند آمریکا بود و تفشین مالک) به یک مرکز ارائه خدمات به معلولان در ایالت کالیفرنیا بود که کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن محدودیت های جدید برای ورود بدون ویزا به آمریکا در نظر گرفته شد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 226 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:57

"پدر کریل" رهبر کلیسای ارتدکس روسیه، که هفته گذشته دیداری تاریخی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشت، این بار با سفر به قطب جنوب و دیدار از اقامتگاه پنگوئن‌ها خبرساز شد.

در این دیدار که روز چهارشنبه در جزیره کینگ جورج (واترلو) صورت گرفت، دانشمندان درباره زندگی و وضعیت پنگوئن‌ها اطلاعاتی را در اختیار او گذاشتند.

پدر کریل سپس از کلیسای ارتدکس روس در قطب دیدار کرد و با مشکلات زندگی مردم قطب جنوب آشنا شد و یاد کسانی را که در آن منطقه جان باخته‌اند گرامی داشت.

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه جمعه گذشته با رهبر کاتولیک‌های جهان در هاوانا پایتخت کوبا دیدار کرد؛ دیدار رهبران ارشد کلیساهای غرب و شرق پس از حدود هزار سال صورت گرفت.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 23:57

هشتاد وهشتمین مراسم اسکار قرار است روز ۲۸ فوریه (نهم اسفند ماه) در لس آنجلس برگزار شود و تندیس‌های طلایی باید برای برندگان آماده باشند.

آکادمی اسکار اعلام کرده است یک ریخته گری در نیویورک مسئولیت ساخت تندیس‌های امسال را بر عهده دارد که قرار است تغییرات جزئی در آنها بوجود آورد که شباهت بیشتری به طرح اولیه داشته باشد.

طرح اولیه تندیس‌های جوایز اسکار را "جرج استنلی" در سال  ۱۹۲۸ میلادی ارائه کرد.

ریخته گری "راک تورن" (rock tave) با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، این مجسمه ها را از برنز می‌سازد و سپس آنها را با طلای ۲۴ قیراط می‌پوشاند.

هر مجسمه ۳۴ سانتی‌متر ارتفاع و نزدیک به چهار کیلوگرم وزن دارد و ساختن پنجاه تندیس برای جوایز اسکار نیز حدود سه ماه زمان برده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:55

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی پی.بی.اس گفت سلاح‌های شیمیایی داعش مساله‌ای است که آمریکا به دقت زیر نظر دارد و علیه آن اقدام می‌کند.

اشتون کارتر روز چهارشنبه گفت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هر جا نشانی از تمایل به استفاده از تسلیحات شیمیایی را مشاهده کرده، آن را هدف قرار داده است.

آمریکا سال گذشته ابو ملک متخصص سلاح‌های شیمیایی داعش را، که مهندس شیمی تاسیسات شیمیایی صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق بود، کشت.

آقای کارتر همچنین گفت که گروه داعش ترکیبات لازم را از تاسیسات عراق به دست آورده است.

جان برنان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیشتر در یکشنبه در اظهارات مشابهی گفته بود که گروه افراطی داعش توانایی ساخت سلاح‌های شیمیایی را دارد.

خبرگزاری رویترز نیز روز چهارشنبه از سرقت ۱۰ گرم مواد خطرناک رادیو اکتیو در عراق خبر داد. این مواد در نوامبر گذشته دزدیده شده بود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 22:55

از پنج‌شنبه ۲۹ بهمن فرصت یک هفته‌ای تبلیغات انتخاباتی برای ۶ هزار و ۲۰۰ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. این کاندیدا‌ها در که میان آن‌ها ۵۸۶ زن نیز حضور دارند برای کسب ۲۹۰ کرسی پارلمانی رقابت می‌کنند.

رقابت برای کسب ۳۰ کرسی نمایندگی تهران بین یک هزار کاندیدا جریان خواهد داشت.

در آستانه شروع نخستین سال پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی طیف‌های سیاسی برای جذب آرای شهروندان بر برنامه ‌ها و شعارهای اقتصادی متمرکز شده‌اند. بنا بر آخرین آمارهای رسمی نرخ تورم در ایران ۱۳ درصد و نرخ بیکاری ۱۰ درصد است.

اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت امیدوارند تا با کسب اکثریت مجلس آینده، دولت حسن روحانی را در برنامه‌های اقتصادی خود یاری کنند.

اما در‌‌ همان روز انتخابات مجلس، انتخابات خبرگان نیز برگزار می‌شود و ۸۸ عضو این مجلس در سراسر کشور انتخاب خواهند شد.

با توجه به اینکه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فعلی جمهوری اسلامی ۷۶ ساله است ممکن است کار انتخاب رهبر بعدی به این مجلس واگذار شود.

به همین دلیل انتخابات این دوره مجلس خبرگان اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:38

در آمریکا، اهالی شهر کورال اسپرینگز، در ایالت فلوریدا، با ارسال نامه‌ای برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، خواستار همکاری دولت ایران برای یافتن و بازگرداندن رابرت لوینسون، همشهری ناپدید شده‌شان به آغوش خانواده‌اش شده‌اند.

این نامه را اسکیپ کمپل، شهردار شهر، به نمایندگی از ساکنان این شهر و با موافقت وزارت خارجه آمریکا برای آقای ظریف فرستاده است.

 شهردار کمپل در نامه خود می‌گوید خبر شادی همه خانواده هایی را خواندم که عزیزانشان از زندان در کشور شما آزاد شدند. خانواده لوینسون هم همین را از شما می‌خواهند که او به خانه‌اش بازگردانده شود.

رابرت لوینسون کارمند بازنشسته اداده آگاهی فدرال آمریکا، ۹ سال پیش در سفری به جزیره کیش برای تحقیق درباره قاچاق سیگار ناپدید شد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:38

‎دادگاه عالی اتحادیه اروپا می‌گوید مسدودکردن حساب های بانک ملت ایران در کشورهای اتحادیه اروپا "غیر منصفانه" بوده است.

حساب‌های بانک ملت ایران از شش سال پیش، سال ۲۰۱۰ میلادی، به اتهام مشارکت این بانک در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران مسدود شده بود.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت تقاضای استیناف اتحادیه اروپا از رای دادگاه در این باره را رد کرده است.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه گذشته مسدود بودن حساب های بانک ملت را، به عنوان بخشی از توافق بین المللی۱+۵، لغو کرد.

وکلای بانک ملت معتقدند رای دادگاه عالی اتحادیه اروپا زمینه‌ای برای ادعای غرامت ۴ میلیارد دلاری این بانک از بریتانیا برای از دست دادن درآمد و لطمه خوردن به حیثیت این بانک است. 

به گزارش رویترز، بانک ملت خواهان دریافت غرامت از بریتانیا به خاطر خسارت های ناشی از مسدود شدن حساب هایش می شود. قرار است این پرونده در ماه اکتبر بررسی شود.

دولت بریتانیا هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:38

رسانه های آمریکایی خبر داده اند برای اولین بار در هشتاد سال اخیر، رئیس جمهوری آمریکا قصد سفر به کوبا را دارد.

باراک اوباما قرار است ماه مارچ حدود اوایل فروردین به هاوانا سفر کند. شبکه ای‌بی‌سی به نقل از مقام های دولتی تایید کرده که احتمالا سفر آقای اوباما میانه مارچ و قبل از سفر وی به آرژانتین خواهد بود.

این سفر بعد از عادی سازی روابط دو کشور پس از حدود نیم قرن صورت می گیرد. از دو سال پیش و بعد از دیدار روسای جمهوری دو کشور در یکی از کشورهای امریکای جنوبی، ابتدا مبادله زندانیان بین آمریکا و کوبا صورت گرفت. سپس گفت و گو های دیپلماتیک به رفع محدودیت ها بین دو کشور منجر شد.

تابستان سال گذشته هم به طور رسمی با بازگشایی سفارتخانه های دو کشور، آمریکا و کوبا روابط خود را از سر گرفتند. جان کری عالی ترین مقام آمریکایی است که بعد از عادی سازی روابط به هاوانا سفر کرده بود.

آمریکا و کوبا از نیم قرن پیش روابط خود را بعد از روی کارآمدن دولت انقلابی فیدل کاسترو قطع کرده بودند.

شبکه ای‌بی‌سی می گوید این اولین سفر رئیس جمهوری آمریکا بعد از ۸۰ سال است. آخرین رییس جمهوری آمریکا در زمان مسوولیت که به طور رسمی از کوبا دیدار کرد، "کالوین کولیج" در سال ۱۹۲۸ بود. 

در سالهای اخیر، جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۰۲ به کوبا سفر کرده بود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:32

نخستین محموله کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد راهی شهرهای محاصره شده در سوریه شد. سازمان ملل و هلال احمر سوریه می گویند ۱۰۰ کامیون دارو و مواد غذایی راهی شهرهای محاصره شده سوریه شد.

استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می گوید از روز جمعه توقف عملیات نظامی در مناطق تحت درگیری در سوریه به اجرا گذاشته می شود و ارسال کاروان کمک های انساندوستانه در روز چهارشنبه، آزمونی برای ادامه امداد و امیددادن به مردم جنگزده سوریه خواهد بود.

هفته پیش دیپلمات ها در مونیخ  اعلام کردند در پی توقف عملیات نظامی، به مناطق محاصره شده امداد رسانی خواهد شد.

امیدها به توقف عملیات نظامی با حمله هوایی به یک بیمارستان و گلوله باران مناطق زیر کنترل کردها در سوریه توسط ارتش ترکیه کاهش یافته است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:51

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش تازه خود اعلام کرده است که طالبان شماری از کودکان افغانستان را به کارزار کشانده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید به اسنادی دست یافته است که براساس آن طالبان کودکان را برای عملیات نظامی و انتحاری آموزش می دهند.

براساس گزارش، طالبان از مدرسه‌های مذهبی برای "شستشوی مغزی" و سپس آموزش نظامی کودکان بین سنین ۱۳ الی ۱۷ سال استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده که ولایت قندوز، تخار و بدخشان از جمله مناطقی هستند که طالبان اقدام به استفاده از کودک سربازان کرده است.

دولت افغانستان نیز بارها از بازداشت کودکانی خبر داده که به منظور انجام حملات انتحاری، از سوی گروه طالبان آموزش یافته اند.

پیشتر گزارشهایی منتشر شده بود که در آن اشاره شده بود کودکان برای آموزش نظامی به وزیرستان پاکستان اعزام می شدند اما یافته‌های این گزارش اخیر حاکی از آن است که اکنون این آموزشهای نظامی در داخل خاک افغانستان در مناطق تحت کنترل طالبان انجام می‌شود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:19

چهار میلیارد نفر از جمعیت هفت میلیاردی کره زمین، از آب سالم محرومند.

براساس یک پژوهش دانشگاهی که به تازگی در آمریکا منتشر شده، دو سوم ساکنان کره زمین امروزه دست کم برای یک ماه در سال با کمبود شدید آب سالم روبرو هستند، چالشی که با گذشت زمان بزرگتر شده و حل آن دشوارتر به نظر می رسد.

بنا به پژوهش های سازمان ملل متحد، استفاده بیش از حد آبهای تازه برای تولیدات کشاورزی یکی از عوامل اصلی این مشکل ارزیابی شده است.

بنا به این تحقیقات، فجایع طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی عامل موثر دیگری در کمبود آب بهداشتی است.

کمبود آب بهداشتی در چین، هندوستان و بخش های بزرگی از آفریقا و اندونزی حادتر است.
 

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:19